22 september 2009

Inspirationsföreläsning

Det handlade om att utmana sina gränser - de är ändå oftast mentala - och att ta tag i saker direkt. Att mycket av den oro vi upplever handlar om antingen det som redan HAR hänt (mitt expertisområde) eller det som SKA hända (i mitt fall ångest över att jag inte har städat dagen innan jag får gäster eller inte gjorde det där sista på jobbet som jag nu måste börja dagen med). Och det handlade om motgångar vs tragedier.

Och så pratades det om att sätta mål. I bestämda kategorier. Och det ska jag göra nu.

Karriär
Att älska att det är måndag morgon

Fysiska
Milen under 60

Familje
Att alla mina ska må bra

Sociala
Att hitta balansen

Ekonomiska
Att inte behöva fundera på om jag har råd med mina impulser

Mentala
Att träna hjärnan med annat än jobb

Ok, alla mål är inte mätbara, det ser jag med. Men jag är inte så himla mätbar alltid. Nästa steg blir att sätta actions (för att prata Statoilspråk). Återkommer om det.

1 kommentar:

Anette sa...

Kommer förbi och slår ett slag för sociala balansen imorgon, kan gott behöva det själv någon gång efter lunch... :)