11 september 2009

Fruktstund

Medan jag ägnar min fruktstund åt ett äpple med etiketten unifrutti och lyssnar genom hörlurarna på någon som nyser väldigt högljutt längre bort i korridoren studerar jag mitt skrivbord. Det ser ut ungefär som alla mina skrivbord har sett ut sen jag började min proffessionella karriär. TV4 undantaget, eftersom vi delade fyra platser på åtta personer. Då kunde man inte sprida ut sig som någon sorts hamsterzigenare som halvt flyttat in, och dessutom arbetar i kaos. Här är en blandning av saker; ett par olika nummer av Vips, en nästan tom ask tamponger, en kaffemugg och ett vattenglas - båda tomma, två tomma tuggummipåsar, kameran, jobbkameran, diverse sladdar till kameror och iPoden, en karta över Oslo, snyggt hopskrynklad. Min telefon och laddaren till den, ett par USB-minnen och korret till senaste Vips utskivet i färg. Fem pennor som borde vara i pennburken och inte utspridda på bordet. Min Nordea-inloggare och en inbjudan till salesdagen nästa torsdag. En skämtteckning som inte fick plats på väggen och en jättehög med visitkort, mina egna och andras - blandade. Inbjudan till någon obskyr, förmodligen onödig och jättedyr utbildning i "elektronisk informationshantering". Fyra kollegieblock - tre fulla och det pågående. Fyra Ipren och mitt Visakort. Och tretton kronor och några ex av F&L News. Och så den där dekorknappen som ramlade av min ena stövel när jag satt skräddare på kontorsstolen igår. Stövlarna i fråga ligger på golvet, bredvid min påse med kläderna som jag skulle jobba i idag men inte har orkat byta om till. Ninas läderarmband från Thailand som hon inte kunde ha på grund av allergi och som skavde av sig så mycket färg och rost att jag inte heller kunde ha det mer än ett par timmar. Två pocketböcker, ett paket näsdukar och en rakhyvel. Och två biobiljetter, bredvid burken med gem och den gamla skrynkliga Seven-påsen som har irriterat mig jättelänge och som lite döljer bilden av mig och Tove i Oslo som jag satte upp på väggen.

Fruktstunden är slut lagom till att Alanis har sjungit klart på Sorry to myself. Note to self fast från Nie: katter kan bara jama och tänka på sig själva.

Snart går jag och hämtar Bob.

1 kommentar:

Anonym sa...

låter som ditt tonårsrum alltid såg ut... dags att mogna snart? kramar tu madre