06 september 2009

30-årsfest

Som två slagna hjältar satt vi på vagnen, G och jag. Vistelsen blev inte ens ett dygn och vi avverkade de sedvanliga 100 milen med en fests mellanrum. Tyresö kändes väldigt långt från stan när den lille bilen skulle lämnas tillbaka. Tur att man ibland lyckas stöta på de trevliga busschaufförerna.
Festen var rolig. Till och med väldigt rolig. Det var en bra lokal med bra folk och bra mat. Johan lyckades få i sig kanske det äckligaste och största jag sett i shotväg. Cred. Mysig förfest med välbehövligt sminkprat. Roligt nytt folk och en aning sentimentalt gammalt. Peacock är ett skitställe men med en pastor på rätt humör löser sig det mesta.

- Jag fattar inte att du är singel. Om det hade varit 1994 hade jag stött på dig.
- Vad hände då?
- Då var jag fjorton. Det var sist jag var singel.

Inga kommentarer: