16 augusti 2009

Uppstart

Imorgon börjar det riktiga livet igen. Tre korta veckor - med ett par veckors tjuvstart - i undantagstillstånd har givit mersmak för det slappa livet men också en förvånande längtan tillbaka till rutinlivet. För hur skönt det än kan vara att sova till tolv, dricka vin varje dag och inte planera en enda dag i förväg trivs jag bäst när jag fyller min tid. I slutet av mina tre internetfria veckor finner jag mig också vara tillbaka på kända marker och känner mig ganska nöjd med att jag faktiskt lärt av historien. Roliga äventyr ska avslutas medan alla delar ännu är intakta och det passar bra nu. Självbevarelsedriften lever och frodas.

Avslutar mina tre veckor med att läsa Tusen strålande Solar av Khaled Hosseini och lipar ordentligt. Och upptäcker att fler har samma erfarenheter som jag, fast kan uttrycka dem bättre.
"...att det inte längre är ett öppet, brännande sår. Att det har förvandlats till något annat, något som har mjukare kanter och inte gör ont. Som en lärdom."

Kommer tillbaka till en vardag där stora saker hänger i luften och där jag kan landa var som helst. Kommer tillbaka lite äldre, lite brunare och med ett nytt hål. Jag ser fram emot en strålande höst.

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter jättebra Sussie! Ser fram emot kommande inlägg! Kramar tu madre som också börjar jobba imon!