12 juli 2009

Söndagkvällar

Jag hade någonstans sett fram emot tre (eller från början fyra eftersom jag inte kan räkna och trodde det var fyra) lugna veckor med tråkiga men nödvändiga sommarprojekt. Den första veckan visade sig bli allt annat än lugn. Inte för att jag blev tvungen att dänga in ovanligt många timmar, men mer för att det hände grejer som krävde avdelningens insats. Och avdelningen är bara jag just nu. Detta i kombination med fyra dagar i rad av sommarbeteende på uteserveringarna i Stockholm gör att helgen har präglats av sömnsjuka. Och att jag inte alls är sugen på att jobba två veckor till. Men det ska jag göra.

Samtidigt har jag svårigheter med att fatta ett enda beslut. Hur planerar man saker när förutsättningarna ändras hela tiden? Jag gillar det. Nytt folk, nya lekkompisar. Och så finbesök. Kanske det sista innan TT blir fler.

Jag håller emot. Men det håller på och kryper fram en smitten kitten. Konstigt. Bra.

Inga kommentarer: