03 maj 2009

Soffa

Som alltid när Äron Päron är inblandad händer för mig ovanliga saker. Inte nog med att jag var på healingmöte, helgen har även innehållit besök på Jesusmanifestation på plattan, Brott och Brott på Strindbergs Intiman och som vanligt nya bekantskaper. Det har varit vin, cocosolja, sol, filtar, date, Djurgården, motorcykel, Patricia, vin, Gamla Stan, sol, thai, valp, kattungar, biblar, Söder, lammkorv och så lite mer vin. Och så fick jag böldpest på ryggen som pastorn dissekerade.

Irritationsmoment: när jag ligger och slappar i solen i en park en lördag vill jag inte bli pådyvlad politiska budskap. Jag vill bara vara ledig. Så ta inte med er banderoller och t-shirtar till försäljning när folk vill ha en ledig lördag i solen. Låt mig vara. Jag kan läsa tidningen och ha åsikter på vardagar.

Imorgon är det sista dagen att deklarera. Bra om man kommer ihåg att göra det.

Inga kommentarer: