27 maj 2009

Medgångssupportrar

Jag promenerar till jobbet och tillbaka varje dag. Eller i alla fall så gott som. Idag fuskade jag lite eftersom jag skulle få besök hemma och jag hade lite bråttom. Men jag går nästan alltid. Det gör de flesta andra inte. I alla fall inte på vintern. Men nu minsann, nu duger det. Så nu när det är som bäst att gå och vädret är så fint, då ska jag behöva dela med mig av utrymmet. Med en massa medgångssupportrar som bara dyker upp nu när det är fint. Var var ni när det snöade i januari? När gatorna var täckta av manetslem i december?
Jag måste få hävda att gatorna är mer mina. Jag använder ju dem hela året. Inte bara i medgång. Måste börja gå upp tidigare så jag får mer av gatorna för mig själv.

Medan jag skrapar ihop mig efter ännu ett traumatiskt Grey's Anatomy kollar jag lite Entourage. Och väntar på mina gästbloggare.
Det är tråkigt på jobbet när Grönkvist är sjuk.

Inga kommentarer: