16 april 2009

Notes

Jag gillar inte Notes. Mest beror det på att jag inte kan det. Men också för att jag tycker det är för omständigt. Varför ska jag lägga en bild i den här databasen om jag ska ha den på en sida som ligger i den där databasen? Dumt och krångligt. Men mest för att jag inte kan det. Idag har jag lärt mig lite mer om Notes. Så just nu tycker jag lite mer om det.

Kan det vara så illa att det ligger något i att det man inte vet något om det undviker man? Jag vet precis i vilket sammanhang jag har hört det förut. Det man inte känner igen skapar rädsla. Fientlighet. Du vet också. Det är ett mycket större sammanhang än Notes. Och jag orkar inte gå in på det nu. Men kopplingen är uppenbar. Och intressant att min avsky till Notes fick en sådan omskakning idag bara för att jag fick lära mig lite mer.

Det tog ungeför tre minuter i morse innan jag hade snutit bort sminket. Snor får mig att känna mig som en liten unge. Man kan inte sitta och snörvla och samtidigt vara seriös på jobbet. Det passar inte ihop. Tur att jag inte har en image av att vara seriös på jobbet.

Snytpapper.

Inga kommentarer: