10 april 2009

Lång fredag

Jag har suttit här förut. Många många gånger. Det stora vita köket med det fula kaklet. Det har tillkommit ett par små pynt men det mesta är sig likt. Alla sover. Jag sitter här själv.
Jag har mått så här förut. Nästan lika många gånger. Visst får man leka turist när man bara kommer hem att par gånger om året? Tur jag har min pastor och Nic. Och att alla mina saker är kvar. Tonårsfasoner.

Skulle inte vilja återvända hit nu. Pastorn och jag har redan konstaterat att allt är annorlunda. Men jag kan sakna det vi hade. Och jag saknar dem. Mina fem. Sjukt att G hade så rätt i det där jultalet. Då var jag aldrig ensam.

Längtar ut i solen. Ska bara skrapa ihop mina små delar - de ligger utspridda ända ner på Avenyn. Sen är det hilli hilli yalla yalla som gäller. Kan konstatera att vinet kommer räcka. Inte sugen alls.

Inga kommentarer: