20 mars 2009

Svart timme

Fick på mailen några tips på vad man kan göra när det blir tyst och svart i en timme.

Präktiga: Gå och lägg dig tidigare än vanligt för att kompensera omställningen till sommartid.
Roliga: Ta med dig någon nära och gå och lägg dig tidigt…
Mysiga: Samla familjen runt stearinljus och läs högt ur en bok.
Sportiga: Ta en kvällspromenad eller jogga.
Lugna: Passa på att meditera.
Galna: Lek kurragömma i mörkret.
Kreativa: Ta fram gitarren och komponera en sång.
Sociala: Bjud in grannar och vänner på allsång med tända ljus.
Omvårdande: Bjud någon på en timmes massage.
Inspirerande: Sätt dig på balkongen och titta på stjärnorna som kanske syns om det för en gångs skull är mörkt.
Samhällsnyttiga: Gör barn!

Själv kan jag nog tänka mig att leta upp någonstans med bra utsikt och se vad som händer med stan. Hoppas den blir svart.



1 kommentar:

Anonym sa...

Kan tänka mej att släcka ner, sist jag minns att det var svart timme bodde jag på Gröna Satan o jag var nog den enda på hela gatan som släckte. Satt på balkongen o störde mej på mina dåliga grannar som inte brydde sej. Blir nog ungefär likadant i år också... Kramar mam