08 mars 2009

Mums-mums

När jag snubblade upp på toa i morse insåg jag att det skulle ta en bra stund innan jag var nykter igen. En total lördag slutade med prinskorv i en kastrull i ett litet rum med två små sängar och en G någonstans mitt i Norrköping. En total lördag bestående av mini-roadtrip, jobbmingel, bubbel, dans, festival, drinkar, shottar, skvaller. Toppat med lite bekräftelsebehov och världens bästa G.
Jag har alltid gillat Melodifestivalen men att få förmånen att uppleva det på plats - och under de förutsättningar som gällt - har nog gjort mig till ett riktigt fan. För det är en folkfest. Alla har en relation till Melodifestivalen oavsett vad man tycker om den. I like it.

Söndagen som började med ett förvirrat snubblande till toaletten avslutas med ett helt paket Mums-mums.

Inga kommentarer: