06 mars 2009

Kortisar

  • Vissa fördomar bekräftas alltid. Som att folk som jobbar for Greenpeace alltid har stickade tröjor, gröna helly hansen och skägg. Hade en bra kväll igår med intressata diskussioner. Som jag tyvärr gav upp när "noll kompromiss" nämndes. Då kändes det lite meningslöst och roligare att prata med mer positiva människor som inte tycker att jag är en skurk. Skurk blir man ofta när man jobbar för Statoil.

  • När man har haft hantverkare (eller gäster för den delen) hemma finns det vissa saker i städningen som man inte gillar att man missade innan de kom. Som exempelvis lite kladdrester från choklad-ler-ansiktsmasken man hade häromdan och som satt kvar på undersidan av handfatet...

  • Hantverkare för övrigt är ett bra släkte. Nu har jag fått ordning på nästan allt jag ville och det börjar bli ett riktigt hem på Karlavägen. Äntligen.

  • Idag fick jag verkligen påminna mig själv om mina regler. De regler som gäller avseende min nya egenskap självbevarelsedrift. Fick mig dock ett gott skratt.

  • Min lilla lila kompis kom tillrätta idag också efter ett kort besök hos doktorn. Utmärkt service på DStore!

  • Efter gårdagens utsvävningar väntar nu strikt discplin och gymbesök. Ända tills imorgon lunch. Då bär det av till Mello igen, denna gång med G. Och Statoilfolk. Sjukt laddad.
Och i en djungel av förvillade pressmeddelanden, intranätsartiklar och power point-presentationer önskar jag bara en lika bra helg som jag kommer ha.



Inga kommentarer: