10 mars 2009

Att vara det man gör

Du är det du gör. Jag tror jag gillar den inställningen (bättre än Du är vad du äter för då hade jag varit en burk makrill). Sluta prata så mycket och gör sakerna istället. Men vem är jag i så fall? Jag gör ju inget. Jag gör ingen musik, syr inga kläder, lagar knappt nån mat.. jag mest jobbar, tränar och promenerar. Gissar att det gör mig till en svensson. Eller en arbetsmyra kanske.

Jag har inget fattigt fadderbarn. Men jag ger ju lite pengar till WWF. Hundra kronor i månaden. Jag tränar för trehundra.
Jag kan inte måla så jag har inte gjort några tavlor. Men jag fotar ju mycket när jag är ute och några foton har jag förstorat och satt upp hemma.
Jag kan inte sjunga så jag har inte spelat in någon musik. Men jag spelar ju upp väldigt mycket musik. Hela tiden när jag går och när jag är hemma och när jag tränar.

Fast poängen är kanske inte vad man gör kontinuerligt. Det kanske är varje liten sak man gör som räknas. Och då har jag ju gjort ganska mycket. Men är det de sakerna som definierar mig? Vart jag har åkt, vem jag har träffat, vad jag har jobbat med...?
Det är nog enklare än så. Jag skrattar.

Inga kommentarer: