18 februari 2009

Natur?


Och när skolan slutat för dagen, vet ni vem som kommer o möter mig i hagen? Jo min lilla ponny min vän, han gnäggar glatt när han ser mig igen...

Min och Simpsons favvo-sång när vi var ute och klampade i skogen i mörkret på vintrarna. Om man sjunger skrämmer man bort älgarna. Inbillar jag mig i alla fall.

Nu har jag ingen ponny och ingen mörk skog heller för den delen. Nu är det ett löpband inne på ett upplyst gym. Inte kommer det och möter mig och inte gnäggar det heller. Och mörkret ligger som ett tak över hela stan. Och så mycket asfalt överallt. Var är naturen? Kan det vara så illa att jag inte ÄR en stadsmänniska?

Elva timmar senare har i alla fall skolan slutat för dagen och det är dags att gå hem till löpbandet. Det kanske är lite gladare idag än igår.

3 kommentarer:

Fredrik sa...

Pssst... Djurgårdsbrunnskanalen är bara en km bort:

http://www.pbase.com/frebe/image/61612405

:)

/F

Anonym sa...

Välkommen till naturen vid stora havet vid Donsö.. en bit att åka men den ligger där o väntar...

/F ar

Anonym sa...

Oh, varför läste jag din blogg idag? Tårarna bara sprutar och jag saknar vår goa Simp så det är inte klokt. En sån fin bild på er båda!!!
Kramar din gråtmilda mor
Ps vi ses imon!