03 februari 2009

Inflyttningsfest

Jag gillar verkligen mina nya luddiga kompisar. De kommer följa med mig på åtskilliga äventyr lång tid framöver. Önskar att de kunde få följa med lilla Spider Poo på hennes nästa äventyr men timingen är helt enkelt inte bra. Vi får stanna i kylan och mörkret. Och på många sätt är det bra. En paus från allt det glammiga och allt det roliga och jag hinner fokusera om lite. I min nya yrkesroll har jag äntligen lärt mig att strukturera mitt arbete och det är värt ett försök att tillämpa det även på mig själv. En plan som inte får brytas. Som innehåller enbart saker som är bra för mig.

Idag har det smidits planer. Planer på jobb. Planer på projekt. Och planer på hur vi ska få till en stor och dyr affär. Jag vill. Och jag tycker den är klockren. Men den kostar pengar. Pengar som egentligen inte finns.

Pengar finns dock till ett projekt som jag redan blivit involverad i utan min vetskap. I rätt sammanhang. En av anledningarna till att jag och mina fluffiga kompisar får stanna hemma den här gången. Ibland gäller det att hitta de bästa möjligheterna som dyker upp och utnyttja dem. Och det ska jag definitivt göra.

En inflyttningsfest på plan 3. Nu när halva huset rumstrerar (heter det så?) om passar de roligare avdelningarna på att lansera sig lite. En utmärkt idé som jag genast tänker sno (Snoo). För vi flyttar snart. Ungefär 20 meter. Helt klart värt en inflyttningsfest.

Under tiden relaterar jag varenda låttext som någonsin skrivits på min nya tillvaro. Därför tänkte jag börja ge exempel på hur jag tänker och lägga lite youtubisar på sånt som passar in. Överlever jag detta så överlever jag allt.

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Ah, spännande med flytt och ny plats i huset. Då måste jag ju komma förbi och hälsa på. Jag ska ändå lämna tillbaka gamla mobilen snart. Watch out... ;)

/F

Anonym sa...

Rumstera heter det väl -
men allt det andra ?????Hvad
menas???? Obegripligt för
kollektivresenären!!??
Hälsar Far