19 februari 2009

Ikea-kassar

Ikea-kassar är en bra uppfinning. Det vet alla som sysslar med hästar, men förmodligen större delen av befolkningen i världen som inte har häst också. Mitt sovrumsgolv är fullt av Ikea-kassar. Som är fulla med tvätt. Hur jobbigt kan det vara att gå ner med tvätt? Jag ska bli vuxen nästa vecka, jag lovar.

Under tiden har jag idag lärt mig åka buss till Lidingö. Forrden började skrika häromdan och när tripp söderut väntar är det onödigt att chansa. Synd om man inte kan styra helt plötsligt när man kör på motorvägen. Så idag var det hämtning på Lidingö.
Glad överraskning med besök från västkusten också. Bra med folk som reser i jobbet. Och även om G somnade i soffan är besök av världens bästa G ändå alltid mysigt.

Kommer bli konstigt att inte ha bil i närheten. Kanske lär mig stanna kvar i stan på helgerna och inte ge mig iväg lika ofta. Men det kommer hela tiden andra saker som lockar ändå. Umeå. Norrköping. Genève. London. Och kanske någon liten tripp till sommaren. Om det nu blir någon semester att tala om.
Nu är det dags att samla ihop mig för imorgon. Sista road tripen på länge och dagen kommer börja tidigt. Man hinner inte riktigt sluta mitt på dagen egentligen när man helt plötsligt är färre.

Nästa vecka ska jag bli vuxen.

Inga kommentarer: