12 januari 2009

Träningsvärk

Det luktar lite häst i min hall. Det beror på att en av mina jackor och ett par tröjor var i ett stall igår. Och att jag red för första gången sen... ja, jag vet faktiskt inte. Men kan det ha varit april kanske? Eller maj... Innan vi bestämde oss för att ge upp om hovbölden och bara låta sommaren gå. Det var så grymt kul. Och jag har så ont idag. Överallt. Mest i rumpan och ryggen, lite i magen. Träningsvärk är skönt. Hur grymt kul det var igår känner jag ändå inte att jag vill tillbaka in i hästvärlden. Inte än i alla fall. Det är fel årstid för att lockas tillbaka nu. Mörker, kyla och snålblåst är inget man saknar när man tänker på sina hästår. Det insåg jag inte minst igår på väg tillbaka från stallet. Klädd i 3 tröjor, en Helly Hansen och en jacka, med full värme och rumpvärme på och fortfarande kall efter en halvtimmes bilfärd. Då saknar man inte hästlivet.



Lördagkvällarna har numera format en rutin; det är skvaller, klädsnack och godisätande på Körslaget. Det snackas kändisar, frisyrer, kläder, karriärer och såklart inte minst hästar. Tyvärr kommer vår främsta godisälskare inte vara med framöver, men det är ändå en rutin som jag gillar mycket.

Bra gymvecka ska nu följas upp av en ännu bättre. Lilla Poo har till och med gjort ett veckoschema. För övrigt har jag uppenbarligen inte varit tydlig nog i min kommunikation. Vilket är irriterande med tanke på mitt yrkesval. Men nu är budskapet förtyligat. Allt kan bara bli bättre.

1 kommentar:

Camilla sa...

Ha ha ha, det är klart att du ska tillbaka till hästvärlden. Du har bara inte hajjat det ännu. Men en krus snart igen eller iaf när det blir lite varmare måste du. Och för att hålla värmen där i mellan, tar vi oss en vinkväll. Det måste bara ske snart.

Och du, ditt singelliv kommer inte bli långvarit, så jäkla snygg och trevlig som du är. Jag är grön av avundsjuka. Jag menar allvar!

Puss och kram från en hästbiten 40-taggare, som ÄLSKAR sitt singelliv.

Pöss!