07 januari 2009

Terminsstart

Nu har det börjat. Alla är tillbaka, cirkusen är igång och våra ambitiösa planer för året skall förverkligas. Samtidigt skall alla börja träna, äta bättre mat, sluta röka och bli bättre människor. Som om man blir en bättre människa av att träna. Piggare - ja, och snyggare - ja, men knappast bättre. Oavsett vilket så är det hög tid att dra igång. Festkläderna är inte riktigt bra. Men snart så.
Fast för att kunna säga att man gjort ett helhjärtat försök kan man inte ha dagar som i måndags. En helt omotiverad helikopterfylla bara för att det var helgdag igår. Jag är i alla fall glad att jag stannade hemma. Min lilla spindel lyckades inte så bra ute på stan men hon hade barnvakt med sig. Gårdagen däremot gick bättre. En pressträff med kändismingel var precis vad jag behövde för att vara på gott humör hela dagen. Carl-Jan. Vilken stjärna. 80-talssofta i soffan med Tompa var också precis rätt.

Det är viktigt att alltid lära sig nya saker. Idag har jag lärt mig hur man räddar dokument som man har sparat över. Och lite mer om hur man jobbar i Notes (varför någon nu ska behöva lära sig det 2009). Dessutom har jag lärt mig att jag är släkt med Satan Edberg, Allsmäktig härskarinna och allmänt ascool, Konceptgruppen. Och att hon är grym på att fixa biljetter.

Nu väntar gymmet. Kan man gifta sig med sina mysbyxor?

1 kommentar:

Anonym sa...

Satan Edberg och konceptgruppen, biljetter - nyfiken!!!