20 januari 2009

Besvikelse

Intressant ord. Besvikelse. Det är så förknippat med förväntningar och intentioner. Jag blir besviken på andra ganska ofta. Det beror oftast inte på dem utan på att jag har orimliga förväntningar och förhoppningar. Det är tråkigt att bli besviken, men det är ju ännu tråkigare att tänka sig att man ska sänka sina förväntningar. Jag VILL ju tro på andra, även om jag ibland känner att jag tappat allt hopp för mänskligheten. Jag brukar säga att alla som någon gång jobbat med kundtjänst vet hur dumma folk är. Tillbaka på fördomsresonemanget är det bara att inse att man själv inte är normen. Hur gärna man än vill tro det. Och då är besvikelse nära till hands, även när man vet bättre.
Fövirrande? Ja, nu tappade jag nästan bort mig själv där... En man som inte är förvirrad, men däremot besviken är W. I sitt sista tal som president sa han att det faktum att Irak inte hade massförstörelsevapen var en besvikelse. Jag menar att det inte hade behövt vara en besvikelse om han inte hade invaderat landet i fråga. Hade han låtit bli det hade besvikelsen varit en lättnad. Intressant ord. Besvikelse.

http://www.youtube.com/watch?v=t-3_1j_bQHo

Inga kommentarer: