29 december 2008

Tillbaka

Jag vet inte riktigt vad det är för hus jag tittar ut på men jag tittar ut på det ganska ofta från mitt kontorsfönster. Det är laxrosaorange och ganska fint. Idag är det tomt. Precis som här. Jag gillar sådana här dagar på jobbet. När man kommer in fast man egentligen inte hade tänkt det. Och när det är väldigt lite folk. Man kan liksom smyga in lite incognito, se ut lite som man vill och ta det lite soft.
Jag hade ju egentligen inte tänkt vara här. Ens i den här stan. Men det kändes rätt att dra så långt bort jag kunde och det är ju hit. Så jag är tillbaka. Tillbaka i Stockholm. Tillbaka på jobbet. Och tillbaka som singel. Precis när jag hade vant mig vid icke-singelskapet. Och det är väl inte själva singelskapet som är det jobbiga, det är det faktum att det är andra gången jag gör exakt samma sak. Med samma Hen. Men jodå, andra gången gillt, nu kanske jag lär mig. Får se.
För i mitt huvud fattar jag vad alla säger - du kommer hitta någon bättre, det var lika bra, singelmarknaden i Stockholm är så bra, bla bla bla. Jag ska bara få resten av mig att fatta det också. Och det har ju visat sig problematiskt tidigare. Annars hade jag ju inte suttit här igen.
Såg på Shakespeare in Love igår och där nämndes ordet människospillra. Bra ord.

Oväntade positiva effekter av att vara en människospillra:
  • Total avsaknad av aptit har haft en god effekt på kilona.
  • Jag har hittat nya bra promenadvägar i Stockholm.
  • Det går snabbt att göra sig i ordning på morgonen eftersom jag inte orkar bry mig om att sminka mig.
  • Jag har fått leka med G och Mon vilket hade varit svårt om jag hade varit på västkusten.
  • Och jag har ÅTERIGEN fått kvitto på vilken magisk samling människor jag har runt mig.

Jag överlever. Jag har gjort det förut. Jag hoppas någonstans att jag ska slippa göra det igen, men vadet är redan satt. Jag har oddsen emot mig, det vet jag. Planen är en vecka i taget. Min lilla spindel kan behöva 500:-.

1 kommentar:

Spider Poo sa...

Jo men asså, ja jag behöver behålla och öka på mina slantar men asså... mjaou. hejdå!