10 december 2008

Olja

Idag har jag varit på oljedepå. Oj vad man har mycket att lära sig när man byter bransch. Vi gick omkring bland cisterner och ventiler och rör. Massor med rör. Flera kilometer sa vår guide. Det pumpades bensin åt ena hållet, etanol åt andra hållet, gas hit och flygbränsle dit. Och så fick vi ha hjälmar på oss. Sist jag hade en sån hjälm på mig var jag kanske tio år och i Kirunavaara. Då åkte vi buss ner i gruvan och tittade på små stenkulor.


Under tiden lever kalendern sitt eget liv. Det är fullt ös nonstop fram till nästa fredag. Då skall lugnet sänka sig. Den här helgen har potential att bli den bästa på länge. Men kan också bli väldigt jobbig. Vissa saker vill man inte veta.

Sitter nu och väntar på G. Har inte sett på länge och han ska inte vara med i helgen. Men han jobbar. Fortfarande. Det gör snart även pastorn. Han ska börja jobba på dagis. Och han kommer hit på fredag. Ibland saknar jag pojkarna. Och allt kul vi gjorde. Känner mig vuxen helt plötsligt. Tur att planerna för helgen ser ut som de gör.

Inga kommentarer: