09 december 2008

Gym

Premiär. Nytt gym, nytt kort, nytt folk. Nya maskiner. Igår cyklade jag på nån sorts dataspelscykel där man fick tävla mot andra cyklister och svänga på styret för att hålla sig på banan. Fantastiskt nytänk för en motionsform som eventuellt kan vara den tråkigaste som någonsin uppfunnits. Motionscykel. Spinning är roligt! Cykla ute är roligt! Men nu har revolutionen äntligen nått även den vanliga motionscykeln. Kul!
Så det blir repris idag. Löpband, cykel, cross. Kondition är tydligen bra att ha om man ska springa Göteborgsvarvet. Vilket jag med största sannolikhet inte kommer göra. Men handsken är kastad och målet är att kunna springa 2 mil OM det skulle behövas.

Ny hemsida för träningsbevakningen också. Tipsad av min egen internetguru. Jag är väldigt bra på att lägga upp såna där konton. Sämre på att fullfölja. Får väl se hur det blir den här gången. När jag går till gymmet idag har jag i alla fall redan motbevisat min störste skeptiker. Som borde uppskatta det mest.

Under tiden lever kalaset sitt eget liv. Spruta eld? Underbart. Kanske band också. Jag har bra vänner.

Inga kommentarer: