06 december 2008

Bekräftelseberoendet

Vi pratade om beroende igår. Jag har ju en tendens att raljera över det faktum att jag inte som så många i min omgivning är nikotonjunkie. Hur känns det att vara slav under ett beroende? Borde du ju veta, vi har ju samma bekräftelsebehov. Nie min lilla spindel och bundsförvant. Smart. Det är sant. Vi må ta det till olika extremer men precis som Nie - och Too också för den delen - behöver jag bekräftelse. Och uppmärksamhet. I vissa perioder och tillfällen överlever jag på det jag kan ge mig själv, men oftast behöver jag det från min omgivning. Jag är väl medveten om det och hur det påverkar mitt beteende.
Just nu svämmar det över av bekräftelse. Från jobbet. Från människor jag inte känner. Från mina nära. Från mannen som forfarande ligger och sover.

Klockan är halv tolv. Jag är hungrig. Får nog gå och hoppa i sängen tills han vaknar.

Kan man leva på luft och kärlek? Luft, kärlek och bekräftelse kanske.





1 kommentar:

Kajen sa...

True dat. It's all about bekräftelse. The fuel of the mind. Eller nåt.