24 november 2008

Piff & Puff

Piff & Puff i alla ära, men idag har de inte tjänat sitt syfte. Med hål under ena sulan tog det inte lång tid i snöyran innan strumpan var genomblöt. Detta fick till följd att jag idag förvarat min ena strumpa ovanpå elementet i mitt rum och haft en naken fot. Det är i och för sig ingen katastrof, om det inte hade varit för att Piff & Puff luktar väldigt mycket blöt hund inuti. Och det är lite jobbigt att arbeta i den lukten.
Att jag för övrigt sitter och jobbar barfota är det ingen som bryr sig så mycket om, jag har sedan länge gett upp försöket att låtsas vara normal inför mina kollegor.

Snöyran orsakade för övrigt att stackars T fick tillbringa nästan hela natten på Arlanda, innan hon fick ett hotellrum och hann vila någon timme. Helgen drogs ut en extra dag för henne, vilket ju hade varit ok om man hade kunnat förutse det innan. Då hade hon ju kunnat stanna kvar på Östermalm i lugn och ro...

Från Brailien rapporteras idag om beach buggies och bajsliga. Här snöar det fortfarande. Ska dra på mig Piff och Puff igen och traska hem.

Inga kommentarer: