09 november 2008

Mitt nya jobb

På mitt nya jobb är det jättemycket folk. Vi har egen matsal, eget garage och huset vi jobbar i har sju våningar. Förutom garaget. Och så måste vi ha id-kort på oss. Och dem måste vi ha runt halsen, alltid synliga. Annars kommer det en arg securitasvakt och skäller.
På mitt nya jobb identifierar man sig med fyrtal. Antingen fyra bokstäver (fast vissa har fem för de är lite viktigare än vi andra. Tove till exempel.) eller fyra siffror. Bokstäverna har man till sin mail och siffrorna - helt logiskt - till sitt telefonnummer.
Jag jobbar med en Jeopardy-stormästare (ja, jag tror han kan allt faktiskt), en barnboksförfattare och ett litet energiknippe med drömmar om att bli barnprogramsproducent. Och så en härlig chef med pondus i stora organisationen.
På mitt nya jobb bildar man kommittéer för att organisera fester. Julfest för flera hundra personer, till exempel. Med tema och riktig underhållning, sån där underhållning som man betalar för.
På mitt nya jobb har jag ett höj- och sänkbart bord så att jag kan stå och jobba ibland om jag trycker på knappen. På mitt nya jobb ägnar jag mig åt mitt arbete. Inte åt att söka gods, serva skrivare eller skicka produkter på posten.
På mitt nya jobb är jag med i flera stycken fest- och eventgrupper. Jag har ett roligt nytt jobb.

1 kommentar:

Bisonfredrik sa...

Det där låter som mitt förra jobb. Numera jobbar jag dock helt konstigt. Allt är oregelbundet och flexibelt. Jag tror inte man mår bra av det i längden. Men kul en stund.