03 november 2008

Idoler på is

Återvänder till vardagen efter en vit helg. Vit helg! Jag satt länge i lördags och försökte komma ihåg när jag senast hade en vit helg. Det faktum att jag inte kommer ihåg när det inträffade är en aning skrämmande men inte alls förvånande. Det är tufft att vara singel. Och uppenbarligen är det inte bättre att ha förhållande. Jag har för mig att jag bestämde mig för att ha "Vit april" i våras. Det höll i ungefär tre timmar, sen var det tydligen uteserveringspremiär. Oavsett vilket var det ganska skönt och kroppen känns relativt pigg idag fast det är måndag.
Jag verkar ha klarat elddopet i helgen också. Det har ju kommit upp lite gardiner och lampor och jag har fått in en matta och mysat till det lite. Sen att det inte är helt i ordning och att det står och droppar ur ett element är ju sånt man får lösa efter hand.

Börjar ta mig runt lite i min nya stad. Jag insåg igår när jag la upp bilder på fb att det ändå har hänt en del kul sen jag kom hit, trots att det mest känns som att jag plockar med grejer, packar upp, shoppar och sover. Vi har hunnit med ett par utekvällar, några hemmafester, en gala i Globen och ett par restauranger. Och jag har hunnit ta mig runt lite grann i min nya stad. Har fått lite koll på riktningarna och lärt mig ett par bilvägar till de viktigaste ställena. Och jag börjar komma in i mitt nya jobb.

I helgen har vi dessutom hunnit med inte mindre än två tv-inspelningar. Idol i fredags och Stjärnor på is i lördags. Mina bestående intryck av båda programmen är att de som är med är så mycket bättre på riktigt än vad som kommer fram i tv. Jag tittar inte mycket på Idol, det har blivit någon gång ibland när Nie tvingar mig eller någon repris på söndag. Men jag brukar tycka att det är väldigt amatör alltihop. Det är det verkligen inte live! Deltagarna är hur duktiga som helst! Detsamma gäller is-grejen, fast det har jag aldrig sett innan. de är riktigt duktiga på att åka! Vi tog oss hem i den långa "ring-in-och-rösta-medan-vi-sänder-nyheter-och-något-annat-dumt-program-och-visar-reklam-pausen" och såg upplösningen hemma. De såg ut som fullständiga amatörer på tv jämfört med live. Så alla heder åt deltagarna i båda programmen!
Kan också meddela att vip-maten på båda eventen var exakt densamma.

Men nu är det slut på helgen glitter och glam och tillbaka till vardagen. Fullspäckad vecka som vanligt, sen hoppas jag att Hen kommer hit på fredag. Kanske Bond.
Börjar det närma sig jul? Festplanerar...

Inga kommentarer: