29 oktober 2008

Rosa


Igår var det rosa. Lika rosa som den här bloggen. Boan fick dock ligga kvar i väskan. Alltid roligt med evenmang, och Globen är ju lite speciellt. Rosa bandet är ett fantastiskt initiativ och jag brukar lämna ett bidrag varje år. Min enda lilla tanke är varför just bröstcancer? Det finns ju säkert hundra andra cancervarianter - för att inte tala om tusentals andra svåra sjukdomar som också skulle behöva uppmärksammas. Som är lika fruktansvärda både för de som drabbas och deras familjer. Men ok, Rosa bandet är en strålande kampanj. 50 miljoner är ett makalöst resultat. Och jag älskar ju när folk engagerar sig och brinner för något. Inspiration.


Jag insåg också igår att mitt fåfänga jag nog hade tyckt det värsta med att få cancer hade varit att tappa håret. Jag lägger ganska mycket av min identitet i mitt hår. Till och med så mycket att jag inte går till frisören här uppe utan väntar tills jag kommer hem och går till min vanliga frisör. Vanedjur.


Redan onsdag eftermiddag. Jag är inte helt nöjd med helgens upplägg.

Inga kommentarer: