20 oktober 2008

Oss

Det gick snabbt att vänja sig vid att vara en "jag". Nu helt plötsligt ska jag återgå till att vara en "vi". "Hos oss". Det är absolut inte konceptet "vi" som är problemet, den andra delen av vi:et är ju Hen. Det är själva uttrycket. Jag är inte van att säga "oss" och "vi", särskilt inte i samband med mitt boende. Det är ju MIN lägenhet, hemma hos MIG. Fast på helgerna är det OSS. Jag vänjer mig snart.

Det har också varit en väldigt "parig" helg. Hemmakväll i fredags. Shopping och parmiddag i lördags och greja hemma och promenad i söndags. Förvisso ballade parmiddagen ur och utveklades mer till ett fylleslag / nakenmiddag som slutade på KGB, men den började ändå som parmiddag. Lite läskigt. Men när det slutar med att man får köpa lim för att sätta ihop sina prydnadssaker igen känns det ändå ok.

Håller också på att vänja mig vid livet här. Satt på uteserveringen på Sturehof igår och drack husets vita för 82:- glaset. Tittade på folk och snackade skit och konstaterade att det är ganska bra här. Trots allt läskigt.

Nya poden är igång. Äntligen.

1 kommentar:

T sa...

Verkar farligt att bjuda hem er på middag:)