17 oktober 2008

Minns

Tro inte att jag har glömt dig. Även om mitt liv inte längre kretsar runt dig betyder inte det att du på något sätt har mindre plats i mitt minne. Mitt hjärta. Och mitt fysiska minne är precis lika starkt. Jag kan fortfarande känna exakt hur du kändes.

Saknaden är inte lika stor längre. Min tid har fyllts med annat. I mitt nya liv har du aldrig krävt något utrymme och därför finns inget tomrum. Men jag gråter ibland ändå. Minnet av vår sista dag tillsammans är fortfarande så starkt och det är ett tufft minne att bära. Men jag vet att det minnet kommer blekna bort och ersättas av alla andra minnen jag har med dig.

Saknaden är inte lika överväldigande. Men den finns. Vetskapen om att du alltid fanns tillgänglig. Ditt lugn och din godhet. Att du alltid lyssnade. Varm. Det saknar jag ibland.



Det kommer komma nya. Det finns så många fler. Jag kommer att älska någon annan. Men tro inte att jag har glömt dig. För det kommer jag aldrig göra.





Inga kommentarer: