02 oktober 2008

Kjoltyg

Jag har inspirerat någon. Jag är en källa till inspiration. Och därför har jag fått en ny bloggkompis. Förutom bloggproffset Wass är jag den första jag känner som skaffade en blogg. Därför tänker jag från och med nu se mig själv som en källa till inspiration och ta åt mig äran för att alla mina vänners bloggar finns till. Tyvärr har jag tappat bort G's blog men jag är inte ens säker på att han fortfarande skriver nåt. Han är alldeles för glad nuförtiden. Nästan lite otäckt.

Herr Gårman (=HÄR GÅR MAN) ska bli Fru Gårman. Jag vet inte om det är det dummaste jag har hört men det snuddar i alla fall vid rekordet. Bästa sättet att arbeta för jämställdhet och mot könsdiskriminering kan inte rimligtvis vara att göra skillnaderna mellan könen ännu fler och ännu tydligare. Dessutom skall jag tydligen återigen definieras av att jag bär kjol. Vilket jag gör kanske fem gånger om året. Jag är ingen kjol. Jag är en människa. Sluta separera mig från normen.


På tal om övergångsställen skall jag nu återigen ge mig ut i stockholmstrafiken till fots. Förr eller senare kommer jag bli överkörd. Och det kommer inte vara av någon flådig merca eller bmw, inte heller en skabbig lastbil eller gammal Opel. Jag kommer bli överkörd av en cykel. Så enkelt är det. För de är många och snabba och de bryr sig inte om att jag är nybörjare alls. Dessutom gissar jag mer på förr än senare. Jag har ju fortfarande fullt upp med att hitta. Igår hittade jag till St Eriksplan. Det gick bra. Idag ska jag hitta till Bondegatan. Tyvärr har jag varit där förut så folk förväntar sig att jag hittar dit igen.
Nåväl, om jag går vilse behöver jag i alla fall inte frysa. Jag har ju byxor på mig.

2 kommentarer:

sanna sa...

Grym inspiration - hallå, jag har ju blivit med B...! Blinga

G sa...

http://gstar.tumblr.com/