14 oktober 2008

Hemmakväll standard

Nie sitter i soffan och tittar på tv. Vi har ätit - olika mat - men inte plockat undan och det luktar popcorn eftersom Nie var sugen på det. Hon har ätit upp nästan hela påsen och känner sig som hon är gravid. Jag har pratat en stund med Hen och konstaterat än en gång att det suger rätt bra att det bara är tisdag och inte fredag. Det är fortfarande rörigt och snart kommer jag återigen börja beklaga mig över att det inte är ordning, men jag är för trött och lat för att sätta igång och fixa ordentligt. Men idag har Nie lovat att gå med mig ner med kartongerna. Bara en enda gång. Vi kan nog få med nästan allt om vi bara tar i ordentligt. En enda gång, i första reklampausen på vad det nu är hon tittar på. Jag tror att Kurt Russell är med.
När vi har gjort det kommer jag bära in tv:n i sovrummet och Nie kommer klaga lite. Sen kommer hon och lägger sig i sängen och tittar tills hon ger upp och går och lägger sig i soffan. Jag kommer somna inom fem minuter och sen sova med tv:n på hela natten.

Hemmakväll standard med systrarna Edberg på Östermalm.

1 kommentar:

Naijner sa...

En fantastisk beskrivning, sanningsenlig och precis så underbar som verkligheten. Spännande är ordet!