28 oktober 2008

Bremen

Undrar om man borde göra en Bucket list trots allt. Idén är ju fantastisk. Enda tveksamheten jag har är om man kommer känna en viss press och stress över listan sen. Kuska Europa skulle i alla fall definitivt vara med på min lista. Och sportevenemang. Det är roligt. Jag är ju ingen stor sportfantast, men det är roligt att uppleva stämningen. Och att käka bratwurst när man är på Bundesligamatch är ändå lite kul (och det kan jag ju bocka av nu). Och så vill jag hoppa fallskärm. Och flyga luftballong och dricka champagne. Och åka på safari i Afrika. Och rida islandshäst på Island. Och en massa mer saker. Blir nog en Bucket list.



Bremen var roligt. Sjukt att det är så långt att åka härifrån baksidan bara. Typiskt en sån grej man liksom inte tänker på när man bor på Västkusten - hur nära det är till Danmark och Tyskland. Vi som gillar att bila drabbas ju av ganska mycket körande. Men förrådet blev påfyllt - nu finns det så det räcker ett bra tag.
Vi hann både Bundesliga och en variant av oktoberfest - Freimaak i Bremen. Bestod i stort sett av ett gigantiskt tivoliområde med enorma tält och ett par kongresshallar som hade fyllts med öl- och spritbås och diverse dansgolv.



Nu är det bara att bjuda igen. Och det blir i januari. Måste börja fixa med festen.

Inga kommentarer: