13 oktober 2008

Att åka till Ullared

Utflykt söderut i helgen. Redan. Har bara varit här i två veckor och redan kommer det in en resa neråt. Jag medverkar inte till att saker dör om jag kan undvika det. Alltså valde jag bort jakten och gav mig iväg till Ullared istället. T skulle möta upp så vi kunde skvallra lite och så fanns det ju en lampa jag redan visste att jag ville ha.
Ankom Gekås i ösregn och möttes av en lång ringlande orm av paraplyer. Det visade sig att en lördag förmiddag med dåligt väder skapade en väldigt attraktiv samlingsplats för shoppingsugna människor. Nog för att jag gillar att shoppa, i alla fall ibland, men där gick gränsen. Så förmiddagen spenderades istället på Harrys med mat och skvaller. Där samlades de män som gett upp och låtit sina fruar rodda runt själva inne på Gekås. Svagt säger jag. Har man gett sig in i leken får man leken tåla. T och jag valde dock att inte ens ge oss in i leken. Och det blev nog bättre än ursprungsplanen i alla fall. Så gött att få babbla av sig lite, även om det hela blev relativt reducerat.

Jag har börjat vänja mig vid tanken nu. Paniken är nästan borta. Och jag är helt såld. Men det visste vi ju alla redan innan. Jag vet redan att man inte kan få garantier för någonting, så alternativet finns inte ens. Växer in i det.

Det snurrar i min skalle.

Inga kommentarer: