23 september 2008

Vänner och pojkar

Idag har jag köpt en matta. Den är knallröd - eller sosseröd, som det egentligen heter. Den kommer ligga i mitt nya vardagsrum i min nya lägenhet i min nya stad. På lördag. Lagom till drinkfesten. Som tydligen blir välbesökt.
Den här veckan är fylld av avsked. Middag hos mamma idag, som redan har utlovat tårfloder och vin. Pastorn, T & T, Too... Har redan träffat en hel hög andra underbara människor som jag lämnar nu. Men inte för gott. Bara ett tag. Kanske.

Jag har vänner som är pojkar. Ganska många faktiskt. Och så har jag en pojke som är en vän. Han VAR en vän, men hela tiden lite mer pojke. Nu är han bara pojke. Igen. Och vän, helt plötsligt. Snigel. Singel. Inte singel? Konstigt. Men helt naturligt egentligen. Hur svårt kan det vara? Det är ju Hen liksom. Snart färdig med nojan.

Inga kommentarer: