29 september 2008

Stockholm

Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Det var tre dagar sen jag bloggade sist och det har hänt så mycket att jag inte ens vet var jag ska börja. Jag är i vardagsrummet. Det nya vardagsrummet. I den nya soffan. Idag har jag varit på mitt nya jobb. I min nya stad. Det enda som är gammalt i min tillvaro just nu är min TV. Och ett par inramade foton som fick följa med.

Flytten i sig blev faktiskt en egen historia. Och återigen - jag vet att jag är tjatig - har jag mina underbara vänner (och MAMMA) att tacka för att jag tog mig hit i tid och kunde lämna över en välstädad lägenhet till mina hyresgäster. Fantastiska T och underbara pastorn - vilka hjältar. Och återigen - en kotte är allt jag behöver. Det enda som krävdes var pastorns utmärkta tetriskunskaper - en talang han tidigare hållit dold - och att jag var tålig nog att ha TV:n (ja, samma gamla TV som jag nämnde tidigare) i knät i två timmar. Utöver det räcker en kotte så bra. Till och med att flytta med.

Drinkkväll en timme efter ankomst var en ansträngande men väldigt bra idé. Humöret var på topp - hos alla - och jag fick invigt min vistelse i min nya stad med gamla vänner och nya bekanta. Träffa G igen... Hade bara gått en vecka med kändes längesen. Träffa J igen... Hade gått en massa år men kändes som igår. Nästa gång blir det snittar. Och findrink. Det är jag skyldig pojkarna från Söder. Fastän en är på Kungsholmen nu.

Premiär på Statoil idag. Stort, så väldigt stort. Lite läskigt. Men människor är visst bara människor även i Stockholm. Det kommer bli bra.

Passerade slottet i morse i strålande solsken med Tori Amos i lurarna och ett fånleende på läpparna. Svårt att inte vara glad just nu. För helgen har varit så bra. Allt är nytt och spännande. Men jag fick med mig det bästa hemifrån. Bästa stunden i helgen - att skåla i skumpa efter ankomsten i lördags. Hur kan allting bara falla på plats samtidigt?

1 kommentar:

Lotta sa...

Vad härligt!! Fånleenden är klart underskattade, jag håller tummarna för att det blir fler såna för dig framöver. :o) Stor kram!