26 september 2008

Jag mötte Lassie

Förra veckan hade jag en klassisk Jag mötte Lassie. Pratade med Nie i telefon när jag hörde att hon hälsade på någon annan som gick förbi. "Det var bara Bengt Magnusson". Ha ha. Nie lever ett annorlunda liv.

Jag har en vän som känner massor av kändisar. Han jobbar med radio. Och så gillar han Bruce Springsteen, jättemycket. Och så är han bitter, ofta. Det är han som alltid säger att när man har fyllt tretti rinner livet sakta ur en. Men han ska snart flytta till Malmö och bli chef på en radiokanal. Så nu är han gladare. Det är min bästa Jag mötte Lassie-kompis.

En annan som helt plötsligt är glad är G. Det gör mig förvirrad. Människor som brukar vara bittra och lite sura ska inte bara ändra på sig helt plötsligt. Tänk om jag skulle bete mig på det viset och helt plötsligt bli ledsen och gnällig. Så kan vi ju inte ha det.

Nu är det snart lunch. Efter lunch har jag tre timmar kvar att arbeta på LMS Bele.





Inga kommentarer: