15 september 2008

Hemmakväll

Idag har jag packat videoband. VHS. Jag har inte haft någon VHS-spelare på ett och ett halvt år, men ett par hundra videoband har huserat i mitt sovrum ändå. Nu är de packade. Nästan i alla fall. Hade jag inte haft en tillfällig sambo och en liten engelsman hemma hade jag kanske kanske varit klar. Flyttkartonger i sovrummet. Trodde inte jag hade så mycket grejer.

Familjemiddag igår bjöd på en favorit i ny tappning. Och nya goda blogidéer. Sussie Love list är strålande. För just nu kan jag verkligen sola mig i uppskattning. Känner mig lite ego men det är helt omöjligt att inte njuta av det. Fick också en liten påminnelse om att det inte bara är min tillvaro som förändras. Andras liv rör också på sig. Åt andra håll. Själv är jag dock lite fartblind i mitt eget kaos - livet snurrar bara runt Snoo. Ego ego. Så en Sussie Love list är ingen långsökt tanke.

Gunnar på golvet. Betnér på tv. Too i telefonen. Nya bekanta. Gamla bekanta. Jobbavtalet på bordet. Imorgon ska det bli roligt. Mer egotripp - hejdåmiddag med jobbet. Allt är bra. Allt rullar fort. Relativt bisarr helg avslutades i morse.

Inga kommentarer: