12 september 2008

Gestapo

Igår morse på väg till jobbet halkade jag in mitt en nyhet på radio. Inslaget slutade med att Lars Ohly sa; Vi vill ju inte att det ska vara olagligt att rösta på ett visst parti men det här skulle skapa inblick i vilka intressen som rör sig bakom. Eeeehhh? Nu missade jag förvisso början på nyheten så jag vet inte exakt vad det handlade om, men va? Ska det registreras nånstans vem man röstar på? Jag bor inte i Irak under Saddam, i Sovjet under Lenin eller i Tyskland under Hitler. Eller i Kina idag. Jag röstar gärna på vem jag vill utan att någon annan har med det att göra. Hallå eller.

Ikväll ska bli roligt roligt. Zander i örat. Det är någon som spelar plinkeliplink i bakgrunden. Han pratar med någon annan i en annan telefon. Nu ska jag göra en fredag special och åka till systemet. Långa armar. Tihi.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi vet att du är Sosse..