26 september 2008

Flytt

Sista dagen på jobbet. Rensar klart, tömmer datorn, samlar ihop min prylar. Tandborste, Helosantub, gamla jobbansökningar. Och hur mycket bilder som helst.
Det känns lite som att lämna en familj. Tre och ett halvt år sätter sina spår, och nu lämnar jag människor som jag umgåtts med dagligen under mitt livs största förändring. De känner mig nu. De känner mig så bra att de gav mig en lila ipod i hejdå-present. Bättre än så blir det inte.

Lite sorgligt. Men som vanligt i min lilla egovärld har jag mest fokus på min flytt och mitt nya jobb. Knappt jobbet heller förresten, mer packandet och resan upp imorgon. Och det faktum att jag ska ha gäster i mitt nya hem imorgon. Och såklart det som upptar det mesta av min energi och tankeverksamhet just nu; att det helt plötsligt finns en pojk-vän. Som verkar så säker. Så väldigt väldigt skönt att få med honom i bilen imorgon.

Tillbringade natten med min engelsman. Mästaren på att ta vara på tiden. Två dagar kvar, det skall utnyttjas. Jag flyttar in. Hur ska jag kunna hitta lika fantastiska människor i Stockholm? Tur att G finns där redan. Och att det är nära till Finspång.

Inga kommentarer: