02 september 2008

Distractions

Distraktioner - heter det så på svenska? Jag har en vän som kan stjäla min uppmärksamhet och koncentration som ingen annan. Dessutom finns det en yngre upplaga med samma kvaliteter. Att tillbringa en intensiv helg med dessa två gjorde att effekterna av den tyngsta dagen suddades - inte bort - men i kanten, och allt blev mycket enklare. Det är inte alltid bra att fly från sorger och problem, men just nu var det bra. Det kändes bra och enkelt. Jag behövde inte bry mig om någonting.
Nu är jag tillbaka i verkligheten. Och hamnar återigen i insikten att jag på något sätt samlat världens bästa människor runt omkring mig. Nu är jag sambo igen. Och idag kom jag hem till lagad middag.
Det är så tomt. Konstigt. Jag har så mycket tid. Så skönt att någon är hemma och håller mig sällskap.

Snöbollen bara växer. Jag tog visserligen ganska lång tid på mig att sparka igång den men nu kan jag inte stoppa den för allt i världen. Och det vill jag inte heller. Men det går fort nu. Jag springer för allt jag har. Rakt ut över kanten. Och det känns så bra.

Saknaden är gigantisk. Tomheten är skrämmande. Men vi överlever. Vad är alternativet?

Inga kommentarer: