21 augusti 2008

Silver

Oj oj en & en halv timme senare o min mobil är helt varm, precis som mitt öra. Vi har nu avhandlat Tom Waits (ser ut som Hellboy och låter som en gravt alkoholiserad Ulf Lundell) Artur Fuck-Off och såklart Bruce. Det är svårt att föra en konversation med den gode Z utan att Bruce dyker upp någonstans som en liten gube i låddan. Jag som var helt säker på att han redan läste min blogg (Z, inte Bruce)... konstigt. Och så tycker jag att David Hasselhoff har hybris... Snurrar inte världen runt mig?

Vi behövde verkligen den där medaljen. Inte Sverige så mycket som ridsporten. Och ja, han är tråkig och träig och ingen bra reklampelare för sporten så som Malin. Men han är grymt bra. Jag önskade så att det skulle bli ett guld. Men ok, ett silver blev det, och det är strålande. Sen att det helt plötsligt dök upp en stor dopingskandal är såklart inte bra, men det blev ännu lite mer strålkastarljus på hästarna. Och på något sätt stämmer det att all publicitet är bra publicitet. Konstigt.

Ännu ett telefonsamtal avbryter kvällens bloggande. Denna gång ett kortare samtal, och denna gång med Hen. Såklart. Aldrig långt bort, alltid med nya planer och idéer.

Det blir lite jobbigare för varje dag. Och det jobbigaste är kanske att jag inte får vara själv. Det är ju alltid folk där när jag kommer dit. Inte så konstigt, det är ju då alla slutar arbeta, men det är lite jobbigt. Får se till att välja någon udda tid i helgen. Det börjar bli lite svårt att andas.

Jag har öl i kylen. Varför? Jag dricker inte öl och har inte ställt dit dem. Skulle kunna vara en kvarleva från Nie. Eller så är det Claes Månsson som har ställt dit dem.

Inga kommentarer: