20 augusti 2008

Identitet

När jag var liten ville jag bli cirkusprinsessa. Eller ridande polis. Jag förvandlade allt till ridskolor. Mina barbiedockor fick lära sig rida fastän de inte kunde böja på benen. Brorsans cowboy och indian-playmobilgubbar kunde ju redan rida så de fick rida ute och till och med hoppa ibland. Hans legoriddare fick lära sig rida på led. Star Wars-gubbarna fick låna playmobilhästarna och skumpa runt lite, till och med våra Transformers fick hjälpa till och mocka ibland. Jag byggde stall av allt. Böcker, pinnar, lego, kortlekar. Käpphästarna sprang så många mil att det går inte ens att räkna - gräsmattan hade stora tomma ytor där gräset var helt bortnött. Det gick att bygga hinder av krattor, trädgårdsstolar, lövkorgar, kvistar. Vi samlade på hästnamn, ritade hästserier och gav till och med ut en tidning. Jag läste Vitnos, Min Häst, Pirkko, Vackra Svarten och Svarta Hingsten. Allt var häst. Hela tiden.

En vecka kvar.

.

Inga kommentarer: