05 augusti 2008

Effektiv

Effektiv. Oj så effektiv. Trummar på med livslistan. Bockar av, fixar, lägger till, byter ut. Skönt, så skönt. Roligt.
Regn. Oj vad mycket regn. Till och med så mycket att täckena har kommit fram. Kallt. Blött. Sommar i Göteborg. Igår kväll samlades vi inregnade semestersvenskar på Ikea. Vi utbytte erfarenheter om regnet och sprang fram och tillbaka till parkeringen med jackorna uppdragna över huvudet. Igår på Ikeas parkeringsplats hade jag inre ro. Kaoset var fullständigt och jag försökte balansera en överfull kundvagn till en pytteliten bil som jag knappt såg i regnrusket och blåsten. Sinnesstämningen gör allt. Blev inte ens lite irriterad när bildörren blåste igen så jag klämde handen.

Allt på en gång. Förändra förändra.


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag var också på IKEA igår! Sjukt mycket folk.
Kram T