11 augusti 2008

Bröllop

OS har börjat. Jag gillar OS. Precis som jag gillar alla stora mastodontsportsändningar. Men OS är ju speciellt. Lite missnöjd med att jag måste jobba hela tiden, men jag upptäckte just att SVT livesänder allt på nätet så man kan faktiskt sitta och titta (eller i alla fall lyssna) hela dan och inte missa någonting. För det är ju under OS som man får se världsklassdressyr på TV. Det händer inte så ofta. I två veckor minns vi att det finns andra sporter än fotboll och hockey. Väldigt kul. Men de måste börja texta Johnny Holm. Seriöst, det går inte att höra vad människan säger.


Oj vad jag var singel i helgen. När man är på bröllop, omgiven av par - de flesta med småbarn - blir man väldigt påmind om hur singel man är. På gott och ont. Jag hade också gärna haft någon att hålla i handen under ceremonin i kyrkan. Men jag hade inte velat åka hem tidigare av hänsyn till att någon annan var trött. Eller senare för att någon annan var bakis. Det är grymt att rå om sig själv. Faktiskt så grymt att jag inte riktigt vet hur jag ska kunna ändra på det om det blir aktuellt. Men vid vissa tillfällen, som under en vigselceremoni, kan man tydligen känna sig väldigt mycket singel. Och ungefär tolv år gammal. Alla runt omkring mig var i min ålder eller något yngre, och nästan alla hade småbarn. Och var så väldigt vuxna. Kluvna känslor.
Som suddades ut så fort jag hoppade i Kotten och styrde kosan hemåt. Själv. Fattar mina beslut baserat på vad jag själv vill. Ingen annan. Gött.


För övrigt fantastiskt att få träffa gamla barndomskompisar igen. Och en underbar bröllopsfest i gamla kända trakter. Lite som att komma hem. Jag hittade direkt, utan vägbeskrivning. Återblickar och nostalgi är bra ibland, så länge man har siktet framåt. Och det har jag. Första oktober.

Inga kommentarer: