16 augusti 2008

Avsminkad

Sitter i köket och bloggar, för första gången på jättelänge. Oj vad det är skönt ändå att ha internet hemma. Jag tyckte jag hade vant mig vid att bara surfa på jobbet, och jag är ju ändå inte hemma så ofta, men oj vilken skillnad. Mitt lilla fönster mot världen är öppet dygnet runt igen. Bra.

Sminket är av. Det enda som låter är kylen och en och annan förfriskad människa på väg hem utanför. Vilken bra kväll! Jag som var så off och inte ens ville gå ut. Sushi med T, härlig förvirrad musikshow med Ebbot och andra valda delar ur Soundtrack och eventuellt en Teddybjörn. Sen skön stå-upp i tre timmar. Gratis! Det är så bra med kulturkalas! Och det är bra med Excet. Man kan lita på Excet. Gratis att gå in, grymma strawberry daiquiris (jag kan fortfarande inte stava det), gött dansgolv.

Samtidigt växer paniken. Det känns som att jag är på väg in i en säck som bara väntar på att få dras åt. Och jag kan inte vända. Måste in i mörkret. Där är det svårt att andas. Men jag vet att jag klarar det. För jag har världens bästa skyddsnät. Världens bästa.



Hur kan samma människa som fick mig att känna mig besvärlig, jobbig och i vägen för bara några dagar sedan få mig att känna mig så totalt behövd och omtyckt idag?

Inga kommentarer: