10 juli 2008

Övertid

Nu är det bara jag kvar. Vi stängde ju för två timmar sen. Jag har väl ungefär en timme kvar innan jag kan åka hem. Under semestertider uppskattar jag mitt jobb som mest. För tänk att gå till jobbet varje dag och behöva arbeta med order, fakturering och logistik. Jag hade hellre slitit av mig huden och hoppat i brännässlor. Finns inget tråkigare. Det är till och med roligare att dammsuga än att fakturera.
Och papper... Jag sliter mitt hår. Jag är så dålig på papper. De bara ligger överallt.
En vecka till. Sen är det jag som försvinner. Och när jag kommer tillbaka är Therese här igen. Stackars stackars Therese. Som fakturerar varje dag. Jag måste komma ihåg att göra något snällt mot Therese. Bara för att hon har ett sånt tråkigt jobb.

Min semester börjar fyllas. Ser bra ut. Det blir Sverige-turné med Kotten. Och sen kanske en tripp med G. Som är tillbaka igen, för övrigt. Men jag har lärt mig att vara själv nu. Och uppskatta det.

Idag har jag sökt fem nya jobb. Jag vill flytta. Nu.

Inga kommentarer: