02 juli 2008

Sussietid

Mer tid för mig själv. Rent instiktivt har jag letat upp Alanis igen. Precis som hos KT hittar jag där en magisk förmåga att sätta ord på allt jag upplever. Lycka, sorg, bitterhet och glädje. Min husgudinna. Mer tid för mig själv. Fyller på iPoden. Städar kylen. Målar naglarna. Grejar hemma - min stackars försummade ungkarlslya får äntligen lite välförtjänt uppmärksamhet. Solar. Krämar. Plockar. Sussietid. Lugn. Men tränar inte. Hittar ingen motivation, inget mål. Vad finns framåt? Osäkert. Vill Stockholm. Vill. Vill. Vill.

Har förberett tvillingarnas födelsedagskort. Kanske har jag tagit i med det sentimentala. Men det det finns en del saker som jag själv hade tyckt det vore skönt att höra och då tror jag att andra uppskattar det också. Även om det blir lite smörigt. Det är ju ändå 25. Ganska jämnt.

Du ser ut som en sång.
Det hade varit mysigt att vara kär.

1 kommentar:

P sa...

Jag ska köpa en micro idag