14 juli 2008

Säkra sommartecken

Återvänder från Stockholm och finner min stad invaderad. De är överallt. Står. Sitter. Går. Springer. Sjunger. Skriker. Skrattar. Alltid i grupp. Alltid i träningsoverall. Och alltid med ett litet entourage av människor utan träningsoveraller bärandes vattenflaskor, bollar och småsyskon. De kommer med bussar, husbilar och husvagnar. De bor utanför mitt hus. De är i Kviberg, på Heden, på Liseberg, på Avenyn. De kommer i alla storlekar och de tar över Göteborg en vecka om året. I sina färgglada träningsoveraller.
Jag har gått båda vägarna. Gjort en djupdykning i hela fenomenet och jobbat med det. Flytt fältet och vägrat komma hem på hela veckan. I år har jag inte mycket val, det är vanlig arbetsvecka. Bara att hålla andan.

Försov mig i morse. Lämnade huset kvart i åtta och var ändå på jobbet åtta. Semestertrafiken. Fantastisk.

Lunchgymma idag. En hel rad av absurda helger sätter sina spår. Och jag vill fortfarande flytta.


Inga kommentarer: