24 juli 2008

Semesterstart i paradiset

Precis som förra året. Total avkoppling. Underbara människor. Sol och värme. Bad. Skratt, god mat. Igår upplevde jag en tystnad som jag inte hört på länge. Och vi åkte båt och besökte stugan mitt i ingenstanset. Stugan utan el och vatten. Här känner jag mig som ett totalt stadsbarn. Här känner jag mig helt välkommen. Mjukglass i stan. Tio meter till vattnet. Enkelt. Perfekt. Semester.

Stackars programmeraren fick blåsor och blev röd. Själv har jag utarbetat hål-i-tungan-dieten, bestående av yoghurt, glass och pasta om det finns tid att äta länge. Ikväll går Kotten hemåt igen. Har inte fått något svar från i tisdags. Lite konstigt, får nog jaga senare idag eller imorgon bitti. Vet ju inte vem som har sagt vad.

Vet inte vad som händer med resten av ledigheten. förhoppningsvis blir det inte så mycket mer. Så det gäller att njuta nu och passa på att vara helt ledig. Kotten är frihet är semester är Värmland är avkoppling är njutning.
Precis som förra året.

Inga kommentarer: