31 juli 2008

Maxad tid

Insåg relativt tidigt att det där med en lång sammanhängande semester, det kunde jag nog glömma i år. Och så blev det. Nu inne på min andra vecka och min tredje dag på kontoret under dessa två veckor.
Alltså gäller det att utnyttja den lilla lediga tid man har till allra mesta möjliga semester. Och hittills är jag mycket mycket nöjd. Förra veckans tripp till Stockholm och Värmland var strålande, och har nu kompletterats av ett underbart besök av Pet & Co. Som pastorn sa så förstår vi nu varför Pet var tvungen att flytta ifrån oss. De har något speciellt. Och hur speciellt och fantastiskt vi än har det så gjorde han helt rätt som återvände. För vi är inte bestående. Men jag hoppas att vi ändå alltid kommer vara. G är mer realist i det avseendet, och jag kan hålla med för jag är sämst, men jag kan ändå hoppas. Och aldrig glömma.
Nattliga nakenbad i havet är bra för själen. Så även i år. Tre 21-åriga pojkar och en Snoo. Lite Titanic och några brännmaneter och en badtur är komplett. Och semestern blev lite lite bättre.

Det där med 30-årskris är relativt uttjatat nu, fortfarande fyra månader från själva födelsedagen. Tre piercingar senaste året och en liten utflykt neråt i åldrarna späder på detta, jag vet. Och jag skrev häromdagen att det var bra att den lille gick och la sig. Men det finns saker som bara är helt oemotståndliga fast man egentligen vet bättre. Och så roliga. Jag hade glömt. Det händer nog ändå ganska mycket på nio år.

Mitt hjärtebarn fortsätter bekymra. Men med mindre än en månad kvar är det viktigaste bara att han inte har ont någonstans och det fick jag bekräftat igår. Utnyttja tiden.

En väldigt kort och hackig semester. Men en av de bästa. Och bäst utnyttjade.

Inga kommentarer: